|
İSPANYOLCA
|
İNGİLİZCE
|
|
C
|
CABECEO
|
|
: Buenos Aireste milongalarda belli bir uzaklıktan göz kontağı ve baş hareketleriyle dans partnerini belirlemede kullanılan geleneksel bir teknik
|
|
CADENA
|
CHAIN
|
: Dairesel bir hareketle aynı hareketin defalarca ve devamlı olarak yapılması
|
|
CADENCIA
|
RHYTHM
|
: Derin bir kontrol ve değişim, genellikle erkek tarafından ileri sola adım attığında kullanır. Çarpışmaları önlemek ve dar alanlarda yön değiştirmek için kullanılır. Ayrıca dansa başlamadan önce bayana dansın gideceğini düşündüğü ritmi vermek ve bayanın doğru ayakla dansa başlıyacağından emin olmak için erkeğin ağırlığı ince bir şekilde değiştirmesi hareketine de denir
|
|
CAIDA
|
FALL
|
: Erkek geriye adım atar, destek aldığı bacağı üstünde yatar ve kullandığı bacağını ağırlığını değiştirmeden öne cross yapar, bu arada bayanı dışarı pozisyonda öne adım attırır, destek bacağı üzerinde yatırır ve diğer bacağıyla ağırlığını değiştirmeden geride cros yaptırır. Caida diğer yöne doğru da yapılabilir.
|
|
CAMINAR, CAMINADA
|
WALK
|
: Yürümek; Arjantin Tangonun önemli bir parçası
|
|
CAMINANDO (Caminar) VALSIADO
|
|
: Erkeğin 3 temel şablonda başladığı bir cros ve yürüme adımı. Erkek sağa dışarı doğru ileri adım attığında, sağ ayağı üstünde sağına doğru pivot yaparken, bayanın sol ayağında pivot yapmasını sağlıyor, sola adım atıyor(bayan sağa) ve sağ bacağını kendine çekip ağırlığını değiştiriyor(bayan sol bacağıyla karşılık veriyor). Erkek daha sonra sola dışarı doğru öne adım atıyor, sol ayağı üstünde sola pivot yapıyor, sağa adım atıyor ve sol ayağını yanına çekip ağırlığını değiştiriyor. Erkek dışarı sağa pozisyona dönüyor ve harekete devam ediyor ya da bayanı crosa götürüyor. Bu hareket tango veya vals de kullanılabilir.
|
|
CANDOMBE
|
|
1. Rio de la Plata bölgesinde siyah kölelerin soyundan gelenlerin yaptığı bir dans türü
2. “tamboril” isimli bir çeşit davulla yapılan bir african müzik çeşidi
3. Siyahların dans ettiği yer
|
|
CANGREJO
|
THE CRAB
|
: Yürüyüş adımlarının defalarca tekrarlanması veya erkeğin partnerinin yürüyüş yollarının yakınlarında dönerek ilerlediği sacadalar
|
|
CANYENGUE
|
|
1. Düşük sosyal statülü kişi
2. Tango yapmanın bir yolu
3. Çöküntü bölgelerinden insanların dans ettiği partiler
4. Tellere el ve yayla ritmik olarak vurularak çıkan çift bastan elde edilen ses
|
|
CARICIAS
|
CARESSES
|
: Partnerin vücudunun herhengi bir yerini ayak ya da bacakla nazik bir şekilde okşamak. Bunlar ince ve fazla göstermeden ya da aşırı olabilir.
|
|
CAROUSEL
|
|
: Takipçinin etrafındaki dairedeki yönlendirici adımlar-kişileri kendi akslarında tutar
|
|
CARPA
|
THE TENT
|
: Erkeğin bayanı bir bacağın üstüne yönlendirmesi ve geriye doğru bir adım atmasının ardından ortaya çıkan bir figürdür. Bayanın belli bir açıda bacağından erkeğin vücuduna doğru yatmasına neden olur.
|
|
CASTIGADA
|
PUNISHMENT
|
: Bayanın kullandığı ayağının bir loftingi. Dizdeki bir esneme ve kullanılan ayağın destek bacağın dışını okşamasıyla takip edilir. Genellikle ileri adım atmadan önce, paradolarda veya ocholarda kullanılan bir süslemedir.
|
|
CHICHE
|
|
: Destek ayağın etrafında kullanılan ayakla uygun zamanda müzikle yapılan küçük süsleyici vuruşlar. İstenildiği şekilde önde ya da arkada yapılabilir.
|
|
CODIGOS
|
CODES
|
: Buenos Aireste dans partneri bulmaya yarayan davranışsal ve teknik kodları tanımlar
|
|
COLGADA
|
HANGING
|
: Partnerinden uzağa partneri kıpırdayamayacak şekildeyken onu askı pozisyonunda bırakacak şekilde adım atar.
|
|
COMPADRE
|
|
: Çalışan sınıfta iyi giyimli ve çok maço, sorumluluk sahibi, cesur, iyi huylu ve onurlu adam
|
|
COMPADRITO
|
|
: Züppe, holigan, sokak pisliği, vahşi: Tangoyu onlar keşfetmiştir.
|
|
COMPAS
|
BEAT
|
: Müzikteki vuruşlar.
|
|
CONFITERIA BAILABLE
|
|
: Güzel bir atmosferle oluşturulmuş, iyi vakit geçirilebilecek ve tango yapılabilecek cafe tarzı yerler. Arkadaşlarla buluşmak ve dans etmek için güzel bir yer.
|
|
CONFITERIA STYLE
|
|
: Pürüzsüz ve basit bir salon sitiline karşılık gelir.
|
|
CORRIDA (correr)
|
RUN
|
: Temel adımdansa kısa aralıklı ileri adımları yansıtır.
|
|
CORRIDA GARABITO
|
|
: Çiftin kendi aralarında değişimli olarak birbirlerine doğru adım attıkları bir milonga adımıdır. Erkek sağ bacağıyla adım atarken bayan solla karşılık verir ve sonra birbirlerini karşılayacak şekilde pivot yaparlar. Bu hareket istenildiği kadar tekrarlanabilir.
|
|
CORTE
|
CUT
|
: Müziği birçok vuruş kullanarak kesmek.
|
|
CORTINA
|
CURTAIN
|
: Milongalarda tandalar arasında çalınan kısa müzikler.
|
|
CRUZADA
|
CROSSING
|
: Sol bacağın sağ bacağın önüne gelmesi.
|
|
|
CROSSED FEET
|
: Çiftin her ikisi de sağ bacaklarıyla ya da sol bacaklarıyla adım attıklarında ortaya çıkar.
|
|
CUADRADO
|
|
: Bir kare, bir kutu adımı: daha çok milongalarda ve klüp veya canyengue stili dansta kullanılır
|
|
CUATRO
|
|
: Bayan aşağıdaki bacağını diğer bacağının dışına dizlerini birleşik tutarak ve dışardan bakıldığında 4 rakamı gibi görünecek şekilde hafifçe vurduğunda ortaya çıkan bir figürdür. Bu bir sacadayla verilebilir veya boleo gibi durdurulmuş bir yönlendirmeyle verilebilir. Veya bayanın insiyatifinde gancho halinde veya gachodan sonra bir süsleme olarak kullanılabilir.
|
|
CUCHARITA
|
SPOON
|
: Bayanın bacağının erkeğin bacağında kepçeyle bişey çıkarırmışçasına nazik bir şekilde yukarı çıkmasıdır. Genellikle bayanın bacağının vuruş görüntüsü yaratması için öne ocholar sırasında verilir.
|
|
CUNITA
|
CRADLE
|
: Zamanı değerlendirmek ve küçük alanlarda yön değiştirmek için elverişli bir hareket olan öne ve arkaya sallanılan adımlar. Bu hareket sağa ve sola da yapılabilir.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder